Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на сегменти?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Много благодаря за инфото,много е полезно!Нямаше да погледна за стрелките със сигурност,щях да ги напляскам както ми падне.А тия хлабини не знам как да ги измеря но дано да нямам проблеми след това.
    И не се карайте и дразнете тук сме да си помагаме!
    Още един път много благодаря за информацията!

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от Calobran Покажи съобщение
      Да ползвам темата с един въпрос!
      При смяна на сегменти - какъв е пробега за разработване, до колко оборота е препоръчително да се кара и какви масла се ползват първоначално?
      Важно нещо, което трябва да спазваш в процеса на разработването - това е също да не караш с много ниски обороти за дадена предавка.
      Примерно да не караш на 5 - та със скорост 50. И то по нанагорнище.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от tugh69 Покажи съобщение
        Много благодаря за инфото,много е полезно!Нямаше да погледна за стрелките със сигурност,щях да ги напляскам както ми падне.А тия хлабини не знам как да ги измеря но дано да нямам проблеми след това.
        И не се карайте и дразнете тук сме да си помагаме!
        Още един път много благодаря за информацията!
        Не ни обръщай внимание, ние отдавна се дърлиме. Колкото до хлабините - като нанижеш буталата не трябва да хлопат в цилиндрите като ги буташ с ръка в различни направления на хоризонталната равнина
        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
        156 1.8TS 16V (01.2001)
        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
        0879369082

        Comment


        • #19
          @NightRider

          Поправи ме ако греша но наскоро не беше ли казал в една друга тема "Аз от двигатели не разбирам"

          Ама така и не каза какви сегменти да си вземе човека за да не хлопат след като оригиналните са "менте" и не пасват на читав мотор като твоя .
          Някои хора трябва да имат не акт за раждане, а писмено извинение от производителя на контрацептиви.乁໒( ͒ ⌂ ͒ )७ㄏ
          Българите ще излязат масово на протест, чак когато спрат Замунда
          Една тема във форума се счита за успешна, ако до седмия коментар не се заговори за плюскане и пукница !

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Sunny Покажи съобщение
            @NightRider

            Поправи ме ако греша но наскоро не беше ли казал в една друга тема "Аз от двигатели не разбирам"

            Ама така и не каза какви сегменти да си вземе човека за да не хлопат след като оригиналните са "менте" и не пасват на читав мотор като твоя .
            Да, общо взето не разбирам от тежки ремонти на двигатели. Но покрай ремонта на моята 156 1.8TS понаучих някои неща и добих опит. Бих му дал идея за сегменти, такива каквито са моите, само ако ме попита. И наистина - сложиха ми първия път оригинали рикамби, но се оказа, че трябвало да ги поръчам по шаси и не съм взел точните. Иначе доста неща аз си правих под наблюдението на майстора
            И това го бях писал, ама ти явно четеш и ме клъцваш за неща, които ти изнасят
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
              Не ни обръщай внимание, ние отдавна се дърлиме. Колкото до хлабините - като нанижеш буталата не трябва да хлопат в цилиндрите като ги буташ с ръка в различни направления на хоризонталната равнина
              Така ли се мерят хлабини? С напипване ако не хлопа е добре? Представи си, че човека те послуша и после му начупи сегментите? Теб те боли фара. Ще кажеш, че си се объркал, а той ще отваря пак.

              Човек, ти си много опасен тип за форума... ама много! Като не знаеш нещо по-добре кажи не знам и бъди полезен на хората, а не крайно вреден!
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #22
                Има си хлабиномерни пластини.Измерва се луфта на сегмента в канала на буталото.Важен е и ключа на сегмента, като се сложи сегмента в цилиндъра на около 1 см под челото на блока и се подравни с буталото, хлабината между двата края/нарича се ключ/, трябва да е според предписанието на производителя на мотора.Ако е твърде малък ключа, ще затегне сегмента като загрее, ако е твърде голям ще "духа".Освен това, ключовете на сегментите на едно бутало се завъртат на 120 градуса едно спрямо друго.И ако има вече елипса на цилиндъра, няма смисъл от смяна на сегменти.
                По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                  Така ли се мерят хлабини? С напипване ако не хлопа е добре? Представи си, че човека те послуша и после му начупи сегментите? Теб те боли фара. Ще кажеш, че си се объркал, а той ще отваря пак.

                  Човек, ти си много опасен тип за форума... ама много! Като не знаеш нещо по-добре кажи не знам и бъди полезен на хората, а не крайно вреден!
                  Eeee, не казвам, че така се мерят. Казвам след като се поставят нещата за окончателна проба. Щот предишният ако беше направил това щеше да види, че клопчат. И май-съм написал да си търси по номерата на шаси и двигател, а? Друг е въпросът дали този, дето го прави ремонта ще провери и за елипси и износване на блока. Моят нямаше такова. Моето изказване е за една окончателна проверка.И хайде стига си правил квалификации, особено ти

                  ---------- Post added at 07:25 ---------- Previous post was at 07:19 ----------

                  Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                  Има си хлабиномерни пластини.Измерва се луфта на сегмента в канала на буталото.Важен е и ключа на сегмента, като се сложи сегмента в цилиндъра на около 1 см под челото на блока и се подравни с буталото, хлабината между двата края/нарича се ключ/, трябва да е според предписанието на производителя на мотора.Ако е твърде малък ключа, ще затегне сегмента като загрее, ако е твърде голям ще "духа".Освен това, ключовете на сегментите на едно бутало се завъртат на 120 градуса едно спрямо друго.И ако има вече елипса на цилиндъра, няма смисъл от смяна на сегменти.
                  Хубаво си го обяснил, но според мен меренето извън буталото е не идеалният начин, а просто една проверка. Важното е за елипса и след това сегментите да са за точния двигател по номера. И да са хубави, че оригиналните (дет ги свалих) след първия ремонт бяха като тел - гънеха се. Сега съм с двоен маслен с двойна "пружина", чугунен и накрая компресорен с посока (не знам точния материал от който е направен)
                  Last edited by NightRider; d.m.y г., 07:29.
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                    Eeee, не казвам, че така се мерят. Казвам след като се поставят нещата за окончателна проба. Щот предишният ако беше направил това щеше да види, че клопчат. И май-съм написал да си търси по номерата на шаси и двигател, а? Друг е въпросът дали този, дето го прави ремонта ще провери и за елипси и износване на блока. Моят нямаше такова. Моето изказване е за една окончателна проверка.И хайде стига си правил квалификации, особено ти

                    ---------- Post added at 07:25 ---------- Previous post was at 07:19 ----------

                    Хубаво си го обяснил, но според мен меренето извън буталото е не идеалният начин, а просто една проверка. Важното е за елипса и след това сегментите да са за точния двигател по номера. И да са хубави, че оригиналните (дет ги свалих) след първия ремонт бяха като тел - гънеха се. Сега съм с двоен маслен с двойна "пружина", чугунен и накрая компресорен с посока (не знам точния материал от който е направен)
                    Моля те, спри да пишеш в тази тема! Oem и dimitar хубаво са написали. Намери си поне учебник за ДВГ, прочети го и тогава раздавай справедливост.
                    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                    Comment


                    • #25
                      .....
                      Last edited by alex052; d.m.y г., 14:58.
                      Няма невъзможни неща,просто има недостатъчно финансиране.
                      156 1,8ТS-99 ......
                      EX
                      159 1,9 JTD-08

                      Comment


                      • #26
                        Мисля да си я правя сам.Колкото пъти я закарах в сервиз, като направят едно в най добрия случай трошат друго,а по някой път и повече неща.Едно време(12-13години) работех по сервизите и горе-доло съм в час с ремонтите.Затова пуснах запитването и приемам всякакви съвети.Та,откъде да си взема читави сигменти?
                        За хлабините ми стана ясно но пластини нямам.Къде мога да проверя за хлабината на ключа?Много благодарности на Димитър,много добро обяснение!
                        С голямо обикаляне най накрая намерих ключа за главата в случая Т60.
                        Та следващите ми почивни дни мисля да я почввам.
                        Last edited by tugh69; d.m.y г., 12:27.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от tugh69 Покажи съобщение
                          Мисля да си я правя сам.Колкото пъти я закарах в сервиз, като направят едно в най добрия случай трошат друго,а по някой път и повече неща.Едно време(12-13години) работех по сервизите и горе-доло съм в час с ремонтите.Затова пуснах запитването и приемам всякакви съвети.Та,откъде да си взема читави сигменти?
                          За хлабините ми стана ясно но пластини нямам.Къде мога да проверя за хлабината на ключа?Много благодарности на Димитър,много добро обяснение!
                          С голямо обикаляне най накрая намерих ключа за главата в случая Т60.
                          Та следващите ми почивни дни мисля да я почввам.
                          Колега, може само аз да не съм видял в темата ти, ама с каква кубатура е въпросният двигател?
                          Добре е като го отваряш за смяна на сегменти, да премериш какво е износването на бутала и цилиндри.
                          Ако има голямо износване, новите сегменти може да не ти решат проблема, а може и да се начупят.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            1.8 TS 16V на 232000 километра но не знам дали са реални.На тия километри не би трябвало да има голямо износване на цилиндрите,поне така си мисля.

                            Comment


                            • #29
                              Моите сегменти са КОЛБЕНШМИТ
                              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                              156 1.8TS 16V (01.2001)
                              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                              0879369082

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от tugh69 Покажи съобщение
                                1.8 TS 16V на 232000 километра но не знам дали са реални.На тия километри не би трябвало да има голямо износване на цилиндрите,поне така си мисля.
                                Ако досега не е правен ремонт на блока, размерите са следните:

                                - цилиндри:

                                диаметър : 82,00 - 82,01
                                допусима конусовидност : < 0,01
                                допустим овал : < 0,005


                                - бутала:

                                диаметър: 81,952 - 81,962

                                (мери се на разстояние 12,5 мм над долния ръб на полата, в посока перпендикулярна на оста на пистонния болт)


                                Хлабината между бутало и цилиндър: 0,038 - 0,062

                                - сегменти:

                                хлабини в ключовете:

                                1 - ви компресионен : 0,25 - 0,5
                                2 - ри компресионен : 0,3 - 0,5
                                - маслообиращ : 0,25 - 0,45

                                хлабини в каналите на буталото:

                                1 - ви компресионен : 0,03 - 0,07
                                2 - ри компресионен : 0,02 - 0,055
                                - маслообиращ : 0,02 - 0,055
                                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:38.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X